söndag, juni 17, 2007

Skev 2.0

Så har man försummat bloggen i åratal till förmån för sådana trivaliteter som Paris, Värmland och även hunnit med att ändra betydelsen av nationalencyklopedins "bakfull".

Paris var grymt. Träffade en äldre, mer sönderrökt version av Håkan Hellström som bodde i Montmartre. Han var beskymrad över att hans plejs var sönderhajpat.

Håkan den äldre: Förr bodde det bara konstnärer här ... nu bor det bara en massa media-folk här som ÖNSKAR att de var konstnärer. Jag blir så jävla förbannad.
Skev: Ja, usch. Preeeeciiiis så är det med Söder i Stockholm. Usch.
Håkan den äldre: Vad sysslar du med då?
Skev: Journalist.
Håkan den äldre: Och var bor du?
Skev: ... Söder!?

Fan. Man är ju en parodi av dig själv utan att man vet om det. Och det värsta är att jag VET om det. Fan igen.

Värmland var ... Värmland.
Upptäckte det makabra redskapet "getingracket". Inte okej.
Mord mina vänner. Mord.

Och imorgon börjar mitt nya liv. Skev 2.0.
Nytt jobb, ny lägenhet, ny roll, ny skevhet, ny chef ... alltså ett nytt liv där jag sannolikt kommer att göra bort mig, säga fel, gråta en skvätt inombords, skratta, känna mig dum, kanske lite smart och sedan kommer jag att stå någonstans mellan Norrmalmstorgs gator, på jakt efter var-det-nu-var-jag-jobbade/bodde.

Lost.
Men det kommer att bli bra.
Skev 2.0. Det hörs ju.
Pepppepppeppepepepepepp. Pepp.

1 kommentar:

Marie Larsson sa...

Jag vill också ha ett jobb. Nu.