onsdag, juli 04, 2007

Inte okej att säga på nya jobbet ...

Skev: Hörrni. Är det inte jävligt varmt här?
Kollegor: Eh. Nej.
Skev: Okej, då var det som jag befarade: Jag HAR kommit i klimakteriet. Skiiit också!

Varför kan jag inte bara hålla käften, klä mig i silke och vara ljuv. Varför måste jag alltid framställa mig själv som en hormonell kris, som ett mensbefriat världskrig och som en gammal dam som har slutat uppföra sig?

Jag är 24. Vad kommer jag vara vid 65?
En samhällskris? Ett socialt handikapp?

Gud, gör mig ljuuuuv.

7 kommentarer:

Fatima sa...

äh! Skev klär dig!

Kulturkoftan sa...

Det är kört Emma. Det är så jäkla kört.

Anonym sa...

emma, när man är 65 behöver man inte uppföra sig
å andra sidan behöver man inte uppföra sig vid 24 heller, så fortsätt att vara ditt gamla skeva jag
KK

Anonym sa...

Med en ljuv personlighet går alltför mycket av det roliga bort. Inga leriga fötter på festivaler, inga fyllor med taktikspyor i rabatten och ingen bajshumor med mera med mera. Tänk vad tråkigt.

Anonym sa...

Äh, de fattar inte din storhet bara!

Unknown sa...

För att du är real och därför gillar jag din blogg. Seriöst har vi inte redan för många lipglosstjejer som kallar alla giiiiiirls och aldrig ger killen sitt telefonnummer. Du är mycket mer intressant i mina ögon.

Cornelia och bitterheterna sa...

Åh herregud... jag är inte ens sexton och säger minst lika oljuva saker. Kommer jag ens bli sextiofem? Menar, jag kan ju bli stenad eller dö av aspartamöverdos... Kanske bäst att läsa vidare i din blogg innan jag avlider då.
Lycka till på nya jobbet!