tisdag, maj 15, 2007

Make a scene

Budade på en lägenhet i dag.
En etta med scen.

Skevt. Ja, ni hör ju, jag var ju tvungen att buda på skiten.

Mäklaren försökte in i det sista hävda att det var en utdragbar säng, men jag såg ju vad jag såg.
1:a på 40 kvadrat, med scen.

Budade och budade. Priset gick upp.
Förlitade mig ett tag på mina lyckobringade guldshorts (hur kan ett par guldshorts INTE ge tur??), men det gick föga bra.
Jag gjorde en kalkyl på hur mycket jag skulle kunna betala tillbaka på lånet med hjälp av vissa svartklubbs-arragemang, men bankerna har visst ingen sådan kalkyl.
Märkligt.
I stället vill de vet hur mycket jag käkar lunch för, hur mycket jag shoppar och hur mycket pengar jag lägger på hygien. Varför vill de veta om jag är renlig?
Skit i det!
Det kanske är det nya. Lånelöfte efter hygien och BMI? "Specialerbjudande: Om du går ner ett kilo inom en vecka får du hundra tusen extra i lån". Kanske vore ett sätt att få ner fettman i det här landet. Eller för att få bort trångboddheten i storstäderna? "Bo 10, betala för tre".

Där snackar vi korruption. Banken och folkhälsoinstitutet i ett djupt, sammansnärjt trassel av ondo.

Dessutom är dessa i samröre med min tandläkare på Karlaplan.
Där var det också tusen frågor.
- Använder du tandtråd? Borstar du tänderna? Småäter du?
Har samhället gått i maskopi mot min tvivelaktiga hygien?
Eller är det tandblekning och innehav av Brauns eltandborste som är krav för ett lån på 1, 5 miljoner?

Uppenbarligen. För en etta med scen har jag uppenbarligen inte råd/hygien med.
Inte ens guldshortsen hjälpte mig.
Fast de var rena.

5 kommentarer:

Fatima sa...

faaan också...jag som såg fram emot att göra entré på scenen. Fatima&Emma a la Abba all over again...

Anonym sa...

naaww.. men.. haha.. hade den en SCEN, liksom en scen som man uppträder på? :P

Emmapower sa...

Det var det jävligaste. Hur många ska man va för att ha råd att bo på 40 kvm? Förresten, har jag missat nåt, ska du köpa en lägenhet själv? (utan John?)

Anonym sa...

Jag lider med dig. Det är verkligen en förlust. Jag har ju nämligen själv en etta på 40 kvadrat med scen, så jag vet vad jag talar om... Men det kanske går fler tåg.. Om inte annat kan du få ta över min scenlägenhet när jag flyttar.. om ca 20 år... :) Kram

Anonym sa...

tror snarare detta med hygienen OCH lunchen är ett samarbete mellan bankerna och hudvårdsföretagen... tänk bara vad mycket bodylotion som går åt till feta människor! låtsas att du har ett BMI över 27 och du får feta (hehe) erbjudanden om rabatt på hudlotion på posten inom en vecka!!!!!!