torsdag, december 08, 2005

Knegarliv

Då levde man ljuva knegarlivet (praktik).
Ett minne blott är:
- sitta och blogga i två timmar...
- ta en förmiddagssimtur på Forsgrenska badet med alla pensionärer och Alexander Bard. Förundras över hur fort Alexander simmar jämfört med alla skryklor, överväxta kroppar och saktasimmare.
- drick fyra koppar kokokaffe och bli knäpp.
- forma sig själv som en kanelbulle på överkastet klockan tre på eftermiddagen efter en lång pluggdag... och "bara sova lite här...".
- ha tvåtimmarsföreläsningar, säga något smart och sedan vara "ledig"
- baka enorma mängder bröd och leverera kanellängder till allehanda redaktioner (okej, det var bara en)

Det läskiga är att jag trivs med knegarlivet... leka att man är vuxen, åka rusningstrafikstunnelbana, ha ett mål, vara upptagen, ha ansvar, känna sig behövd och få se lite lagom utmattad ut runt femsnåret.

Skulle gärna sakna mitt studentliv..., men jag kan liksom inte riktigt. Alexander bard simmar på. Pensionärerna är och förblir skrynkliga.. de blir inte slätare bara för att jag tittar på dem. Jag kan forma mig själv som en kanelbulle när som helst (förutsatt att jag jobbar samtidigt)! Jag slipper vara smart. Och jag har hört att man kan köpa bröd! Vilken revolution! När började dom med det?
Det enda jag saknar är mitt bloggeri...

Och min vän kokokaffet som man blir sjukt kreativ, dum i huvudet och totalt jävla skev av?
HA! Självklart har jag tagit med ett paket till min arbetsplats...
O-ow!
......Kan man avskeda en praktikant?

1 kommentar:

Anonym sa...

-Ebba: ohh vad gör du då?
-ehhh Bloggar mode, ehh målar serier, har hört att det är den nya svarta i vår ehh?

Hoppas de inte kommer på dig, se i så fall till att sitta bloggande i "rätt" kläder!