söndag, april 23, 2006

Lisa smälte till brie

Är på jakt efter gårdagen. Men lyckas inte särskilt väl. Jag har nu röjt min säkraste källa: kameran. Men den slutade att ta kort klockan 23:30. Sista kortet: en rulltrappa vid universitetet.
Nu råkar jag veta att jag fanns vid liv till klockan fyra på morgonen, vilket ger mig EXAKT 4 timmar och 30 minuter att göra en mass dumheter på. Sista samtalet har jag - så kärvänligt - ringt 03:40. Troligen för att säga något i stil med: "hej. det var länge sen" eller "jag äääääälskar ju deeej".
För några minuter sedan vaknade jag upp. I en vacker värld skulle jag har känt mig fräsch och min vän Lisa skulle ha funnits i rummet.
Men den dunkande huvudvärks-välden med bajstaskig andedräkt är inte vacker.
Lisa hade nämligen smält. Till brie.
Japp på min mage låg en halväten brie med tillhörande emballage. Ingen Lisa.
Nu skulle jag vilja ha allmänhetens hjälp. Jag vädjar: Ge tillbaka gårdagen.

Inga kommentarer: