tisdag, april 04, 2006

låren

Låren gjorde att jag somnade in i decennier varje gång ägaren (mannen med skägget) spände dem. När jag vaknade var låren borta.

....Var i Norrköping i helgen och blev varse ett par mycket vältränade lår. De befann sig i en studentkorridor där det även bodde:
- en kille som ÄR Mick Jagger
- en kille som blev så glåpig på kort att han troligen är vegitarian (ja, det är sant!)
- en tjej som hade för små jeans.
...och några till...
Efter att ett välbekant gäng killar lekt Backstreet boys på toaletten, så drog Mick Jagger och Johns hjärna av sig tröjorna för att dricka dusch-öl... sedan sprang jag på Marc som jag gick i lågstadiet med i Värmland. Jag kommer i håg att hans pappa jobbade på Telia, att han (pappan) kopierade snoppen och satte upp bilden i kopiator-rummet. Kul att träffa Marc. Nämnde inget om hans pappas snopp, även om det var det starkaste minnet jag har av Marc.
Sen gick vi på Guskelov. Sahara Hotnights spelade skivor sa folk. Jag glömde kolla, men kom i håg att jag inte skulle glömma kolla när jag vaknade upp på morgonen därefter, när Mannen med låren petade på mig med sin tandborste.
Låren var där.

9 kommentarer:

carro sa...

bra skrivet

Alexander Nielsen sa...

tack verkligen för helgen och beskrivingen av helgen. Vi alla är bäst tillsammans.

Anonym sa...

"cuisse une béton"?? (min franska är ganska dålig... som i icke-existerande)

väldigt bra helg, jag tycker att vi gör det igen

Alexander Nielsen sa...

jag har ett förslag. Vi gör det igen.

skevemma sa...

Bra idé, Mick!
Är du i Stockholm över påsk?

Alexander Nielsen sa...

kommer till helgen stannar till torsdag. FEST

Anonym sa...

jag är också där! vilket makalöst pepp!

Marie Larsson sa...

Hej! Tråkigt att jag missade dej i helgen :( jag o Sofia var mäkta stolta när vi förut tittade på Raggadish o vem näms inte då om inte "Praktikant-Emma med stil". :) :) Det där med örngott till linne tänker jag sno. Kram på dej!

Anonym sa...

ojoj vad det hander saker hemma! ni ar sa himla hippa! I TV ojoj alla ar ni med i TV, min TV fame bestod ju bekant av forvirrat tal till norpans politiker bestaende av onskan att det skulle sattas upp mer lyckstolpar i stan...
Ohh Guske vill oxa nastan aka hem till norpan, hellre sthlm. Men med dig kara Emma duger Guske gott.
Har akt soderut i Vietnam nu, ska dyka lite innan jag aker hem. Fa tillbaks lite av brannan. tror att det lagger i vitningspulver i vattnet har...