tisdag, maj 16, 2006

stureplan

Min vän har varit på stureplan ...
SMS-konversation
02:59
Vän: "Spy bar. Man får stå utanför och vänta på att bli utvald. Dyra drinkar. Jag hatar stureplan. Men spyan är ju alternativt nu har jag hört."
Jag: "Ta dina converseskor därifrån. Genast. Spotta på golvet bland wannabe-popare och entrevna jag-är-unikförsök. Knäpp Fadde på näsan (om han är kvar) och ta tillbaka vårt söder. Upp till kamp syster! Kram"

Några dagar senare ..
- Hur var stureplan?
- Det är som att käka avokado. Inget man gör allt för ofta och det är inte speciellt gott...

8 kommentarer:

carro sa...

Hej om du orkar får du gärna maila lite tips på partyställen som jag kan tipsa utbytesstudenterna om i helgen! KRAM

skevemma sa...

Absolut! kram

Projekt sa...

Carro: Inte Stureplan, och definitivt inte Spy bar.

Anonym sa...

avokado är iallafall bra för hjärnan...

carro sa...

TACK!!! Det var snällt! Ses i helgen! KRAM

Anonym sa...

Hörde ni ni,er konservativa jäklar. Avokado är gott, och dessutom bra för huden. Och vi måste ju spyan en chans iaf. Måste pröva lite nytt nångång. Debban är inte the shit längre-.. Kom igen, i sommar måste vi hälla öl på ett oöpptäckt kladdigt golv... (gärna rutigt)
Afro aila (eller kärringen som min bror kallar mig idag)

Projekt sa...

Skärp dig Lisa! Spyan är INTE the shit, ingenting norr om Gamla stan nattetid is the shit. Så lägg av. Debban kommer vara the shit så fort indieallsången startar igen. Stureplan (med undantag för Riche) kommer inte få se mer av mig, jag har inte det där r n´b-gunget i kroppen. Så är det bara.

Anonym sa...

Nja kanske inte spyan (har spyna rutiga golv?) men något annat än debban....
på tal om r n´b så är jag numera soul Lisa, fråga emma om fotobevis... hahhaha.
Och norr om gammla stan ligger väl Trädgården? eller blir det öster? Och det min kära vän var iaf the shit förra sommaren.