onsdag, maj 10, 2006

PR-chock och hundjuck

Idag är en högst spännande dag. Förutom att Britney Spears är med barn och Atomic Swing släpper en skiva, så har nu ett alldeles speciellt rykte nått mitt välansade öra. Och då vill jag även förtydliga att jag varken använder öronklippare eller epilator i örat, nä, jag kan stolt säga att jag är så här naturligt.
Nåväl.
Jag råkar nu veta att en PR-byrå här i Stockholm har en så kallad "byråhund" bland sina medarbetare. Det är varken en katt bland hermeliner, en knarkhund eller nån jävla top-dog. Nope. Men däremot så vet jag att denna hund råkar besitta högst ovanliga egenskaper.
Vi snackar luftjuck (juckar fast bulldogen som var ärendet för jucket lagt benen på ryggen (och troligen svansen mellan benen (det skulle i allafall jag gjort)) och sprungit sin väg).
Hunden, vi kan kalla honom "Bosse", förstår för sent att bulldogen har dagit, juckar i luften ett tag, för att sedan ta till tassen. Okej, nu förstår jag varför min blogg är censurerad i Vietnam. Hundsex ... Men i alla fall (alla vietnameser kan sluta läsa här): hunden tar till tassen för att tillfredställa sig själv. Det. är. sant.

Så akta er nu alla hundägare. Begreppet "vacker tass" har hänsynslöst och svingande snabbt bytt betydelse. På min tid var det något fint, men efter att det opolitliga 2000-talet gjorde explosionsartade entré är ingenting sig likt. Inte ens PR-byråer.

9 kommentarer:

Anonym sa...

I hederliga gamla UK var det ju stort rabalder när Rebecca Loos runkade av en galt i typ Celebrity Big Brother. Kom bara att tänka på det. Hm.

Schysst blogg. :-)

Anonym sa...

Jag vill inte göra någon rädd eller upprörd eller vara orsaken till djurvänskravaller i innerstan men jag tycker att det finns en röd tråd bland vissa kommentarer på den här bloggen som jag tyckte det kunde vara kul att sammanställa. Ta en titt på detta axplock:

Nummer 1

Nummer 2

samt ovanstående kommentar. Vilket djurintresse Lisa, jag är imponerad!

Anonym sa...

Hallå Jon, och alla andra som antaligen vid det här laget tror att jag är besatt vid djursex! för det första så är ovanstående Lisa en ny förmåga och inte jag, jag säger det igen, det är inte jag som läser om avrunkade galtar! jag kommer i fortsättningen kalla mig vid mitt riktiga namn så inga missförstånd görs.
Åter till djursexet, så nej jag är inte besatt av djur i mitt sexliv, jag ser inget mönster som det ovan antyds. Endast vid två tillfällen har det varit jdur inblandade, dessa var vid två vitt skilda tillfällen. och de deltog inte aktivt och tog så vitt jag vet inte skada.

det var allt
/Aila-lisa

Anonym sa...

Jag ber så mycket om ursäkt, det var ett djuriskt missförstånd, lite komiskt faktiskt. Ingen kattastrof hoppas jag...
Självklart är jag hästlängder ifrån att antyda något om någons sexliv, tycker bara att dina kommentarer är ap-roliga

Anonym sa...

oj hahhah jag hoppas och tror att vi båda förstår komiken i detta. Jag är absolut inte aparg på dig....
Så ingen kattastrof så långt zebran kan ze... Om du är kvar i min favvo stad kan du be emma ringa mig hem då. Måste prata om en sak!
Björn kram
Aila

Anonym sa...

Hörru Emma, vad är det för duell du har vunnit??? Kram

Anonym sa...

jepp, jag är en ny förmåga! och de sjuka grejer jag läser är skvallerbreven från popbitch.com. de är störda men kan rekommenderas om man inte redan upptäckt dem!

skevemma sa...

Välkommen "nya lisa"! Här på skev pratar vi konstiga saker, mycket djur som "Johnne" så observant visat ...

Anonym sa...

tack! det verkar spännande.