måndag, januari 09, 2006

Aslan

L: Jag var och såg Narnia idag. Den filmen har förstört mitt liv..
Skev: Varför då?
L: Ja, men det fattar du väl. Varför tror du att jag har dragits till långa, krullhåriga män ända sedan jag var sju äpplen hög...?
Skev: eeh.. för att du gillar dom?
L: Wrong answer. Det är ju Aslan jag har velat ha hela tiden. Jag minns hur jag drömde om hans flygande man... hans starka kropp..
Skev: eh.. Jag är hemskt ledsen att förstöra ditt moment, men Aslan är ett lejon som ett barn träffar efter att ha stegat ur en garderob. Jag hoppas att du vet det.. Eller? Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men det är nog kört...
L: Jag vet. Det är kört. Men jag gillar verkligen honom!!!
Skev: Shit, vilken skum form av tidelag... Min vän är kär i ett lejon som inte finns och försöker förmänskliga honom genom att hänga med krullhårliga män?
L: Ja...
Skev: Okej. Det låter ju hälsosamt. Hjeeeelp?


Jag utfärdar en VARNING till alla långa, krullhåriga män: Har du någon gång kallats "djurisk"? Lev inte i förnekelse, du är bara sjukt lik ett djur. Troligen Aslan...

2 kommentarer:

Projekt sa...

Minns du när Fatte berättade att hon varit kär i Lejonkungen?

Ja, jag är tillbaks! Insåg inte att jag var tillbaks förrens i lördags natt klockan två på t-centralen. Det var läskigt. Och ja, vi måste leka SNART!

KRAM!

Anonym sa...

Ja, men jag är stolt jag har kommit ut ur garderoben! Cheap har halva priset på massa jeans.... Köpte inga men är sugen på att åka tillbaks... Om du skulle bli rik under min Marocko vistelse så önskar jag mig ett par mörkblå el svart st 29 el 30 kortast längd vinner! HAhhahah trevligt med lunch, har varit en ganska ångestattack fri dag. Ska vi kalla det för fridag?
/Lisa