söndag, januari 15, 2006

Min favoritförfattare Sofia Åberg, del 2


Kyss: ömma ögon, ömma läppar, ömt hjärta

Han fäster sin blick i min och i hans ögon ser jag något som jag inte sett förut, okontrollerat och gnistrande skjuter hans ögon små pilar in i mina, får allt instängt att pysa ut, rinna över, sprida sig överallt, över min hud, genom min kropp, varmt och förlösande. Du skakar, säger han, mjuk och öppen med läppar som söker sig närmare mina, sakta men självklart, en bit frågande. Mm, lite, svarar jag och darrar på rösten, sväljer. Hans fingrar runt min nacke, runt min hals, lent smekande. Hjärtdunk och ingenting däremellan. Våra munnar som nuddar varandra, först försiktigt, smakande. Sedan djupare, hungrigare, med hela våra småstora hjärtan.


Se även: Mjuksmek och kramplängtan

4 kommentarer:

Fatima sa...

Tänk vilken pärla hon är på att sätta ord på känslor vår åberg. Men du pinkar inte illa du heller...om åberg är favvo författaren så är du favvo journalisten.

Frida Gro sa...

Fin bild, underbar text. jag är ful och blek. man blir det här i landstingets lokaler.

Anonym sa...

Ohhh Aberg langtar hem nar jag laser! massar kramar! last supar bra bocker Choens Alsklingsleken och Simones Mandarinerna!
Jag ar ganska brun och pappa har kopt en kafktan och en rod fez!!!!
/Lisa

skevemma sa...

ÅH!!!! LISA!!! Hur är det? har du det bra i solen????
kram/skev