tisdag, januari 24, 2006

Finna sig själv...

Han ville finna sig själv. Se nya färger. Nya kulturer. Komma bort från det kommersiella samhället. Jag undrade vilken resebroschyr han hade snubblat över?
Han svarade inte, utan muttrade mest.

Han började spara pengar. Skulle ta nya finlandsfärjan: en resa till Indien.
En dag försvann han.
Han hade glömt Indien och flyttat till Örebro. Sen dess har ingen sett honom.

Han kanske fann sig. I Örebro.

Örebro vs Indien. Hur kunde det gå så fel? Eller rätt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, JAG har sett honom. Han lever och läser numera Filmveteskap A. Han ser även rätt glad ut.

Anonym sa...

Jag fann ju mitt lugn i Benedictus. Benedictus blev min stilla oas, mitt Indien. Att kunna gå in i sig själv i skolan, på bussen, på gymmet (....) och känna att man lever utan tvivel. Jag har inte levt innan Benedictus. Jag vet det nu.