tisdag, januari 24, 2006

Tribute to Örebro...

Vad har Örebro som inte Indien har?
Förutom ohela kor...


Indien var so last season.
Nu är det Örebro som gäller.
I Örebro finns: en förbannat gnällig dialekt (som annonserar att det är kört. ALLT är ALLTID kört), ett antal vägar som alla leder till industrområdet Pilängen (ja det är sant. Jag har försök att undvika Pilängen ett flertal gånger. Har aldrig lyckats. Alla vägar leder dit), en förort som heter Vintrosa (Ölkalsong, någon?), Ernst Kirschsteiger (han har jobbat på IKEA där. Åk dit, ta av dej barfota och insup den mysiga Kirschsteigianska andan) och ett slott med vallgrav (som man kan inta genom att göra helikoptern har jag hört).
Vad behövs mer för att finna sig själv?

För er som blev oroliga för mannen som försvann i det förra inlägget så kan jag meddela att några tappra läsare hört av sig. Jag kan nu rapportera att den aktuelle mannen lever på skydda ort (Örebro), ser glad ut och funnit sig själv i filmvetenskap.

3 kommentarer:

adam sa...

duh, jag bodde mellan noll och sex års ålder på vintrosagatan utan att ens reflektera över det roliga alternativa uttalet! shit vad tråkig humor man har som spädgris ... kan det bero på att lillgamla jag hade krävt att det hette vintrosegatan för att jag skulle fattat kanske?

Anonym sa...

http://www.svampen.nu/

I rest my case..

Anonym sa...

I skuggan av svampen
tar jag upp kampen.
Med hjälp avbenedictus
bekämpar jag halsfluss.

peace out.