måndag, januari 23, 2006

vuxna

Tänk om det är så att det inte finns någon som är vuxen...
Alla bara LEKER att de är vuxna...

I morse, på tunnelbanan var alla väldigt trovärdiga. Några hade till och med letat fram portföljer ur utklädningslådan, en annan hade lösmustasch som såg ut som om den var äkta, en tredje satt och lekte allvarligt-mobil-samtal-från-jobbet.
Själv låtsades jag läsa tidningen. Tror att jag såg ganska vuxen ut.
Har lekt kontor hela dagen. Går fram och tillbaka och ser upptagen ut, skriver, gör lite hål i papper och ringer samtal till andra som leker vuxna. Just nu leker jag att jag har "lunch".

Undrar om alla vet att det är en lek, eller om alla sitter och funderar på om den andre tror/vet att det är en lek?
För visst är det en lek? Ingen kan väl allvarligt, bestämt och frivilligt vilja vara vuxen?
Eller?

3 kommentarer:

skevemma sa...

diskar man före maten är man inte vuxen. så har man antagligen jävligt taskigt med tallrikar eller så har man inga problem med kopiösa diskhögar. Ingetdera är tecken på vuxenhet. Tyvärr.

Med vänliga hälsningar
Vuxenenheten i sammarbete med Skev och Våga vägra vuxen.

Anonym sa...

Något jag funderat på ofta, är det bara jag som aldrig blir vuxen? Tack för svaret /Tommy

Anonym sa...

jag har en ny defination på vuxenhet... Om man är på en stillsam alvarlig tillställning med mycket gammla människor - och säg att man äter gräddtårta och inte äter upp grädden samt litet till. Talen börjar och serveringspersonalen låter tårttalrikarna stå under de oerhört långdragna talen - Om man då lyckas att inte gegga runt sina tårtrester och börja skriva namn och rita figurer i sörjan, - ja då mina vänner är man vuxen!

/Lisa