tisdag, januari 10, 2006

kokain

I Aftonbladet går Jamie Oliver ut med följande citat: "Kokain farligt i köket".

hmm... men inte i vardagsrummet, salongen och badrummet? Och vi ska inte ens tala om hur ofarligt det är i sovrummet?
Så nu kommer det att myntas ett nytt begrepp som ett alternativ på "skåpsupare" (troligen helt ofarligt att dricka alkohol i ett skåp, till skilland från att dricka alkohol i - te x det horribelt farliga - köket).
Vi kommer i fortsättningen tala om följande knarkutbrytare:
- "garderobsknarkare"
- "hallchackare"
- "farstutrappspundare".

En ny, fräsch grupp knarkare som valt det ofarliga levenet.
Oj här kommer visst en slogan också...

"Knark är farligt - du måste stå pall
frånsett att du inte gör det i en badrum, sovrum eller hall"*

Väl mött
skev
* Knark är farligt. I alla rum. Ute också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Sigge Eklund har ju länkat till dig. Har du sett det? Känns bra att man följt någon blogg innan Sigge Eklund upptäckt den!

skevemma sa...

hahaha! Jag såg det. Jag tycker att det är kul att du upptäckt den innan Sigge. Det gjorde jag med...Jag är även glad att jag hann göra den här bloggen innan någon annan skev jävel.

Väl mött(är det inte ett helt fantstiskt uttryck. Så steffo)
//skev