måndag, januari 29, 2007

Jag och treåringarna

Ännu en tv-helg framför lantis-tv(SVT+Tv4) med upplyftande lördagskvällstema med "Förintelsen", tillsammans med dillships och Coca Cola. Eller ja, hann ju även klämma höjdarfilmen "Timeline" som handlade om ett par skrikande arkeologer som hittade en tidsmaskin och åkte tillbaka till Frankrike 1357 ... Undra just varför inte den fick någon Oscar?

Efter att ha stått i videobutiken upprepade gånger de senaste månaderna och valt mellan den-där-snubben-jag-bor-med:s osunda facination för Bruce Willis och min för Katten Gustaf, så bifallde äntligen snubben den återupprepande längtan efter katt-fan.

Kan en film gå fel i fall den har Bill Murray i sig?
Ja, med tanke på recensionerna så.

Men jag tyckte den var bra. Förutom att katten Gustaf är en jävla otrevlig och ouppfostrad typ. Skitjobbig. Riktigt jävla dum i huvudet.
Men jag tyckte den var kul. Om jag var tre år skulle jag älska den.

Okej, det säger inte så mycket om treåringarna.
Snarare säger det att jag har humor som en treåring.
Fan.

Inga kommentarer: