torsdag, april 26, 2007

Working late with Ylva-Marie

På jobbet. Klockan är 21.50 och jag kanske snart spyr av trötthet.
Eventuellt.
Eller så kryper jag ihop till en boll på den blågröna heltäckningmattan, sover en skvätt och slutar fundera över det nybakta brödet och pannkakorna som väntar på mig hemma.
Fan.
Väntan är nog det onda själv, och just nu är så långt insnärjd i den där väntan att the dark side snart take over.

Väntar på att en dvd ska brännas.
Tror att vi har gått tillbaka i tiden, för i slutet av 1900-talet kunde man bränna en skiva på fem röda. Partysamlingar, fredagsdisco och GES. Ja, jag kanske var ett fan av GES, men säg det inte till någon.
GES, glittriga partytoppar, blonderade slingor, en nonchalant uppsyn och medgavd öl in på toaletten på Karlstads metropol, Jäger.

Jag var odödlig.
På skivbränningens tid.

Satt i små högar tillsammans med mitt gäng, som bar olika gängnamn beroende på personuppsättningar.
Det var Ehy-gänget, Korstågs-kryckorna, rövarna, Münchaus-Lie och läppglansgänget.
Vi gick i gymnasiet, matchade armband med topp, tyckte att tjejerna i "Mobil- och pojkvänsgänget" var präktiga och tågade upp oss på rad innan vi gick in i matsalen.
På vägen in tittade vi rakt fram.
Inte på någon.
Vi hade ett eget bord, ett ställe som vi kallade "hemliga stället"(mycket innovativt) där vi tjuvrökte, och vi hade ett stammisfik där vi satt och pratade om Framtiden och Livet.
Vi var odödliga.
Och kunde bränna skivor.
Reste land och rike runt i jakten på Kärleken. Kom ofta tillbaka till vår stad med gråten i halsen, ett brutet hjärta och en snaskig historia om någon kille som inte "var ute efter ett förhållande".
Fan vad vi sökte.
Vi kanske inte ens ville ha det.
Men fan vad vi sökte.

Nu finns det ett ord för sådant: bekräftelseonani.

Vi var skitskrajja, men vi hade varandra.
Och GES förstås.
Kunde till och med hela texten i låten som handlade om Ylva-Marie.
Inte coolt.
Men det sket vi i.
Ordet "cred" var nämligen inte uppfunnet så.
Men det var fan cd-bännaren.
Det är den emellertid inte längre.
Uppfunnen alltså.

fan.

3 kommentarer:

Kulturkoftan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kulturkoftan sa...

Jag var tillomed i Falköping.

carro sa...

Fin beskrivining. Vilka tider. =)