fredag, februari 23, 2007

Vacker värld


Om det var en vacker värld vi levde i så skulle jag ha bloggat för 100:ade gången den här veckan.
Om världen var vacker skulle det inte falla en massa skitjobbiga grejer på marken just nu. Skulle inte ens vara vinter. Skulle heller inte mobba Kerstin på jobbet för att hon knarkar, kalla min systers kille för Peter, fast han heter Chister bara för att djävlas. Skulle inte vara bakfull just i detta nu. Skulle definitivt inte ha dragit i mig en Jack daniels igår, fast jag inte gillar skiten. Skulle heller inte grimaschera åt morgonfolk som luktar människa och tuggad ostmacka i tunnelbanan.
I en vacker värld skulle jag inte blogga på arbetstid.
I en ännu vackrare värld skulle jag inte avslöja att jag gör det.

PS. Lkheter mellan fiktiva personer och verkliga personer i bilden är en ren slump och Kerstin på bilden har inget med knark att göra ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

du skulle ha tagit några av de små pillerna du skaffade åt mig igår. jag lovar, du skulle verkligen få uppleva en vacker värld

Anonym sa...

MY GOD!
jag var också sjuuuuukt bakis i fredags. fick gå hem redan kl 16 efter donken-lunch...