onsdag, augusti 02, 2006

Jag - en H&M-knarkare

Alla vapen ner.
Jag lägger mig på marken.
Näsan tryckt mot golvet.
Jag erkänner.
Jag är en H&M-knarkare. Den där "lite-granna-shoppa-innan-jag-åker-hem" har bytts ut mot ett skamfullt "ska bara in och kolla". Sedan vandrar jag omkring och tar i alla material, råkar prova och ramlar genom kassan. Kommer hem och har helt oförstående en sån där vit plastkasse i handen.
ÅH! Inte igen!
Klipper av prislappen, rent av gräver ner den i soptunnan och skrynklar ihop kvittot till något obefintligt som skulle kunna tas för ett mycket muskulös dammråtta.
Sätter på mig vad-det-nu-är.
Njuter.
Skäms.
Njuter.
Skäms.
Njuter.
NJUTER.

När en vecka - eller mer - har gått och jag inte längre har koll på sortimentet kommer abstinensen. Tänk om det hänger en klänning där i någon butik som måste räddas?
Jag får en äcklig lust av att konsumera. Jag som ogillar konsumtion. Alltid, alltid, alltid... förutom mitt H&M.
Älskade H&M.
Hatade H&M som snor mina pengar. Jag som bara förvaltar mina intjänade kronor och så kommer H&M och kriminaliserar mig.

Absinensen ökar och drogen är konstant och snart kommer jag spola ner skira H&M-plagg i toan, brutalfasa för nya höstkollektionen och hamna på H&M-rehab.

Hjälp.

9 kommentarer:

krickelin sa...

Vänd näsan åt andra håller - det kanske finns ett H&M-spa?!?! ;-) Vore något det... att få frossa från morgon till kväll...

Diggar skarpt dina inlägg om "skjut-mig-huvet-för-jag-är-så-pucko"-Linda...
GAH!

H sa...

åh, känner igen mig. problemet är bara att nu kan jag snart inte längre tillfreställa mitt begär eftersom jag ska flytta till skogen, eller landet eller kalla det vad ni vill.
hur ska man göra då liksom?

carro sa...

Vad glad att det ar HM! Jag har hort om de som ar beroende av betydligt tyngre och dyrare grejer. MQ, NK, Peak....
Allt ar relativt.

Anonym sa...

håller med carro.var glad det inte är något dyrare än H&M. jag och en kompis Var typ galna i märkeskläder för ett par år sedan och suck vad det kändes i plånboken...

förövrigt måste jag säga att det var bra/kul skrivet. sedan undrar jag vart du köpt dina rosa hörlurar & hur mkt de kostade! svara gärna på min blogg. kram

Anonym sa...

Shitt vad jag känner igen mig!

jossi sa...

Jag innhalerar hm kläder! får inte nog! man kan inte beskriva det på ett bättre sätt!!

Anonym sa...

Älskar inlägget, känner igen mig så mkt XD

Anonym sa...

Det är precis så jag känner mig.

Anonym sa...

Åhhhh jag kænner igen mig sjukt mkt. Skræmmande mkt!