torsdag, augusti 24, 2006

Skevs kvällskurser

Med anledning av höstterminstart/pluggsaknad/vill-köpa-nytt-kollegie-blocks-längtan/kunskapstörstande drar Skev AB i gång kvällskurser på den vackert belägna kursgården Kärrtorp Starmongo Center, KSC (alltså i mitt kök...)

Alla är välkomna att föreläsa om vad de kan (alla sitter inne på en massa kunskap och jag vill ha den kunskapen..., okej?)

Vi kan redan - stolt - presentera första föreläsningen:

Bak och politik
Vi knådar, samtidigt som vi diskuterar allt från valet, politiker, valfrågor till samhällets rövhål. Med oss har vi professor Knådhand och Professor Bakmani som finns till hand till er som vi utveckla ert bakande. Herr Knådhand är känd genom sina expriment vad gäller bananbröd och kaffebröd (bröd med kaffe i. OBS! Ingen hit). Fröken Bakmani kommer att gästa föreläsningen och bidra med erfarenheter ur sitt liv som manisk bagare (hon har vid flera tillfällen varit ute på krogen, men varit tvyngen att abrupt avsluta sin kväll runt 02:00-tiden med frasen "jag måste dra. Jag har en deg på jäsning").

Inga förkunskaper krävs vad gäller bakning och politik. Och du behöver inte aktivt delta i de politiska diskussionerna om det känns obehagligt.
Medtag valfri mjölsort.
Krav: Rent mjölk i påsen.

Senare i höst kommer vi bland annat bjuda in till kvällskurser i följande ämnen. Det går bra att anmäla sitt intresse redan nu.

Hösten 2006
- "Hur jag delar ord och sätter ihop dem igen" och andra manier, med föreläsare Agnes.
- "Hur man viker ett par pappersbröst av en servett" med föreläsare Emma Sundh.

Välkommen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan lära ut om livet i reception tillsamans med min mentor Nina A.K. The pro. Lite proffsig känner jag mig här min mjuka stol...

Projekt sa...

Oh, jag är the Pro! Jag har fått ett nytt headset förresten. Min nya kollega L och jag brukar leka att vi är piloter när vi har dom på oss!

Anonym sa...

ohh fusk jag vill oxå ha! och en kollega och p3 på radio istället för radio city.... Men vi får ta upp allt detta på våran kurs, de kommer bli skit bra. Punkter jag tycker vi ska ta upp hur man låter trevlig fast man håller på att pinka på sig, jag vill inte ta med mig telefonen in på toa!

Anonym sa...

Ok jag är ganska bra på det här. trivs med att spela rollen: "Söt tjej som svara käckt i telefonen, och som säger trevlig helg! Eller ohh vilket ryyysligt väder!"
Men jag förstår Nina nu, det är en annan värld. Jag har ju varit där för... Men det blir lite långtråkigt mellan varven. Läser många bloggar. Borde plugga istället!

Anonym sa...

åh emma emma! jag glömmer alltid bort hur man viker servettbröst, på onsdag ska du få visa!
kommentar till "rent mjöl i påsen": din lilla gubbhumor-människa!

Fatima sa...

ha ha ... jag kan komma och dra nagra Spanska Verb, eller i kroppssprak..blev ratt bra pa det under juni manad.

carro sa...

Jag skulle kunna ge en kurs i hur man flippar olunderlagg fran ett bord och sedan fangar dem. Det ar lite av en talang som jag har. Mitt rekord ar 26 olunderlagg pa samma gang.