lördag, november 18, 2006

jag och nej

Ja:
- Dricka gladöl på Carmen för sista, skälvande småpengar.
- Käka middag ute. På Jerusalems kebab ... okej, jag är pank. Värsta lyxen.
- Proppa i sig vaniljbullar till frukost, i brist på vanligt bröd.
- Gå till text och ord-mässan på Street ikväll. Kolla in Bodil Malmsten, dricka öl och dansa till Galago-manuvrerade skivspelare.

Nej:
- Bli obeskrivligt glad över att hitta en utbetalningslapp från Telia på 358 kronor ... som gick ut för tre dagar sedan. Hur kan pengar gå ut? Telia: ge mig mina pengar!
- Köpa 10-kronor-kaffe på Netto. Inte okej.
- Obestigbara tvätthögar och inget att ta på sig. Kan man gå till Street i morgonrock?

4 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Klart man kan! Det är ju bara flum författare där ändå.

Anonym sa...

Jag har lärt mig att serietecknare kan spela väldigt bra musik! Och att de gärna sitter på golv.

Anonym sa...

Emma, jag undrar som du, hur kan pengar gå ut?
Jag vinner aldrig på lotter och spel, och när jag för en gång skull gjorde det, 75+5 kr, så hann jag inte hämta ut dem förrän giltighetstiden gått ut!?

Varning alltså: om du sparar dina pengar för länge så kanske de inte gäller när du ska handla för dem.
Bäst före-datum borde anges tydligare, tycker jag.

Anonym sa...

Tack för musikberömet. Och ja, jag älskar att sitta på golv.