torsdag, november 16, 2006

Röv-dator

Min bärbara dator - vi kan kalla den Charlie - har gjort en Pete Doherty och åkt in på rehab. Han har varit slö och febrig under en lång tid och vägrat att ställa upp på vissa tjänster.
Vara snabb till exempel.
Så han fick ta sitt pick och pack och följa med min pappa Arne till dataläkaren.

När pappa Arne stod hos läkaren för att lämna in Charlie, frågade de snällt om datorn hade något lösenord och pappa Arne ringde snällt upp Skev-dottern.
- Vad är det för lösenord till datorn?
- Eeeeh. Måste de verkligen ha reda på det.
- Öööö ..ja!?
- Men, come on ... hmmm... Han kanske inte var så seg trots allt ... he he.
- ....
- okej då. Röv.
- Va?
- Ja, lösenordet är "röv".
Jag tror jag hörde pappa Arne skaka på huvudet, men jag är inte säker.

Pappa Arne la på luren och antagligen ströks hans sista bild av "sin ljuva - om något lite skeva - dotter med ett starkt, svart, kritigt streck.
Sista spiken i kistan.
Röv.
Att jag rapar högt och sedan berömmer mig själv, svär svart, har en väl utvecklad prutt- och bajshumor och aldrig har lyckats vara så där ljuv och flickig som alla andra(och njutit av det och gärna spelat på det), det har han förlikat sig med och är nog lite stolt över.

Men nu fick han stå där i sin pondus-jobbkavaj med tillhörande konsult-portfölj, med en datorn med fina lila-rosa-ljuva blommor på, "med mycket viktigt material tillhörnade en journalist" i handen ... och högt berätta för alla i butiken att lösenordet är det ord som hans dotter använder mest i sin vokalbulär - röv.
Tja, vad kan man säga ... jag fortsätter att skev-erövra världen.

God natt och röv.
Skev

6 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

HAhahahahaha! Det blir ännu roligare när på dalmål.

Anonym sa...

Hahaha! Jag önskar så att jag hade kunnat vara där i affären och sett minerna!

Stackars Charlie som kommer att bli så mobbad av alla andra datorer på datasjukhuset. De stationära muskeldatorerna kommer att skratta rått och formatera om hans hårddisk när de får höra vad han har för lösenord.

Fatima sa...

Mowahahaha....du rövar fett emma!

Anonym sa...

Det här var fan det roligaste jag läst på länge.

Anonym sa...

Fantastiskt! Det är ett av mina vanligaste ord också! Gärna sammansatt med andra ord, t.ex: helvetesröv, satansrövhelvete osv.

Silverfisken sa...

Jag och mitt ex använde oss ofta av det vackra ordet "fittröv". Oerhört finstämt.