onsdag, november 29, 2006

T-banefest – extraknäck?

Drog en lyxfrulle på tunnelbanan i morse. Två knäckemackor i väntan på min kopiösa, underbara Seven-eleven-kaffe.

Det var sådär uppskattat.
Vet inte vad det är med Sverige, men tunnelbanan 08:10 är inte direkt ett murvel av skojsande och spexande. Nä, tvärtom. En tyst predikant om lite stilla, svensk "lugn och ro".
Själv satt jag i godan ro, lyssnade på ipod, käkade en knäcktemacka eller två och var djupt försjunken i min tidningstävling (försöker alltid läsa Metro, City och Aftonbladet SE mellan Kärrtorp - Rådmansgatan. Min tidningsrutin funderade alldeles utmärkt innan Aftonbladet kom in och fes i mitt ansikte av njutning av att förstöra min "antalet sidor per minut"-competition som jag hade med mig själv)
Jävligt jobbigt.

När jag hittade upp för att inte ramla mellan den där springan mellan perrong och tåg på Rådmansgatans tunnelbanestation, var hela jag nedsmulad och jag lämnade en lätt irriteradblickande vagn.

Det är dags att skapa ett tunnelbanedisco snart, för så tristtråkande störningskänsliga som alla människor är just nu är fasen rekord. Och skandal. SKÄMS!
Vad säger ni?
Ska vi ses på gröna tunnelbanan mot Hagsätra, sista vagnen, på lördag natt, den som går från T-centralen 02:08. Jag tar med en discokula, en påse sourcream-chips och holiday-dipsås ...

Who brings the music?

3 kommentarer:

Anonym sa...

tacka vet jag spårvagnarna i götet, sjunger man nån låt där så brukar folk hänga på....

Aila-lisa sa...

Jag tycker vi hyr in Alf, så får han skrola Läääängs med gröna linjen hela vägen!

skevemma sa...

Aila: Fan vilken bra idé! Alf var är du?