torsdag, november 09, 2006

Jul.

Glöm Carola och Peter Jöback.
Bara för i år. Okej.
Se det som en samhällstjänst. Bojkotta, i alla fall för min skull.
Pleace. Jag klarar inte mer "Carola i Betlehem-whale-Jesus bor i min sångröst.
Inget ont om Jesus. Han är ju skitsschyst. Räddar människor och går på vatten och sådär. Asgrymt.
Men tänk när världen var vacker. Förr. Carola var fortfarande en främling och Peter kunde dansa, och de där rådjursögonen och präktigheter fortfarande var något mystiskt och charmig.
Vad hände?
Carolas Runar började skjuta rådjur från fönstret och guldet blev till sand.
Nä, skit i det där...

Kolla in det här i stället:

2 kommentarer:

Fatima sa...

Att be mig strunta i Carola är som att be dig leva utan mustacher! Men på juldagspartyt kan jag lova att det varken blir Jöback eller Häggkvist. Du sover här då va? I år ska vi INTE på bandy på annandan!

skevemma sa...

Ja!!! Jag vill jättegärna sova hos dig! WEEE! Vad kul. jag älskar traditioner. Och du får spelar hur mycket carola du vill ... som tack.