måndag, september 11, 2006

I dag ska jag gör något dumt. Totaly silly... Baaaad idea. Jag har funderat hela helgen. Men det är fan svårt. Jag ska utse...


Världens bästa låt?

Vilken är det? Om man bara får välja en enda, av alla miljoners låtar.
Fuck, jag blir galen. Jag kan inte bestämma mig. Jag vill inte.
Skärpning.
Jag måste.

Bajs .. eeh .. jag menar
"Slussen" ...
Svårt.

Okej. Jag gör det vetenskapligt:
Mest spelade låtarna på min iPod:

1. Som en chock för mig, men det var visst "Filmstar"med Suede som gått hetast. Was? Fanns min iPod på 90-talet? Antagligen ...

2."I don't know" med Beastie boys. Den mest otippade låten genom tiderna och så bra.

3. "Ghost ship in a storm" med Jim O'Rourke. Börja-varje-morgon-låten. Stor kopp kaffe, DN kultur, leka med katterna (mina fiskar ... jag önskar mig en katt, så i brist på annat låtsas jag att fiskarna är katter. Tror att de börjar lyssna på mitt "kissekisse"nu. Och nej. De klättrar inte i träd och jagar möss. Än).

4. "Dear Prudence" med Beatles. Varför kan inte jag också få ha svart pottfrisyr och heta Paul, George, John eller Ringo? Eller nä, jag vill nog inte heta Ringo after all....

5. "Old man" av Neil Young. Tågresor till Linköping, plinkiplock och vänskap.

6. "Do the Whirlwind" med Arcitecture in Helsinki. Den bästa låten? Jag tror fan det. Mörk Debasernatt. Spelning. Början på något nytt.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur var kondomerna i Berlin? Slitstarka? Illaluktande? Berätta allt! Ring riksamtal vettja! Hursomhelst, jag anländer till din stad den 23 sept vid lunch. Consider it a date!

Fatima sa...

Oj, måste beundra ditt mod för att tagit i tu med detta bland världens svåraste uppdrag. Resultatet finner jag sådär... ;)

mattiasg sa...

jag tycker Siether med Veruca Salt är den bästa låten. O creep men Radiohead.
säkert kommer tusen till men till dessa återvänder jag alltid.
Veruca är världens bästa band alla tider alla kategorier.
hej