torsdag, september 28, 2006

Jag tar det piano

Ska lämna tre-sidigt reportage innan lunch.
Det är inte helt okej.
Har laddat upp med en liter kaffe och pepp-Belle and Sebastian i öronen!
Skriver så att tangentbordet ryker. Mina fingrar flyger fram, knogarna vitnar och jag låtsas att jag spelar piano. Alfabetet byts ut mot svarta och vita tangenter, redaktionen är mina åhörare och jag har precis blivit konsertpianist.
Kanske är jag han som hittades för några år sedan och inte visste vem han var... som var polack ... kanske är jag just han ... eller kanske är jag ett litet underbarn från Kina eller Japan som växte upp med sovrummet i en flygeln av märket Steinberg.
Kanske. Eller kanske är jag skev.

Jag tar det piano.

3 kommentarer:

Frida Gro sa...

De bästa texterna kommer snabbt... När ska du åka kana med david och invånarna?

Aila-lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Aila-lisa sa...

Din och Ellens lilla film visas som reklam på Aftonbladets hemsida. Den går i någon slags slowmotion och utan ljud, ännu skevare! Hahaha hör av dig när Hollywod ringer jag kan vara eran privata cowboy stylist!