måndag, september 18, 2006

politik.

Undrar om den politiska diskussionen kommer att avta nu? Vi behöver ju ändå bara sättas oss in i politiken en gång vart fjärde år, precis innan vi går och röstar. Eller?

Nä. Skev AB kommer att anordna fler seminarium under ämnet "politik och bak", men senast blev det bara politik, utan bak, när några tappra människor äntrade mitt vardagsrum.
Så. Först blir det bara bak, sen blir det ett angränsande ämne "feminism och broderi" ...
Mer feminism till folket och krossa fördomarna. Och nej ...
– Jag har inte hår under armarna.
– Jag har inte stubb
– Jag är inte aggressiv i mitt sätt att prata.
– Jag har inte hennafärgat hår.
– Jag klär mig inte i Gudrun Sjödén-kläder ...
... Och framför allt. Jag hatar inte män.

... Jag vill bara ha samma chanser i livet som alla andra.
Punkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallelulia! Amen det skriver jag under på. Om man nästan lyckas att övertyga en moderat som bott i Texas att han i fortsättningen ska kalla sig feminist så kan väl ändå inte allt hopp vara ute. Och jag har alltid velat brodera... Typ bättre en man vid spisen en än ute i skogen, nu så här i jakttider. Eller har ni fler förslag, en klassiker är ju annars kyss aldrig en kille du kan bli beroende, eller min nya, kyss aldrig en moderat du kan bli förrvirad.