söndag, september 03, 2006

Skev testar: Debaser Medis



Som den öppna och accepterande människa jag är, så tog jag det ödesdigra beslutet att gå till Debaser Medis igår. Funderade länge och väl om jag var redo för detta, genom att sänka några öl och droger (jag har lagt min H&M-drog på hyllan och har nu utvecklat ett högt onormalt förhållande till oliver) på Pet Sund bar.
Jag och mina vapendragare Linda och Frida intog fortet Medis med det öppnaste av sinnen. Så öppen man kan vara när man går in i en medborgerlig tegelbyggnad i från 60-talet. Okej, jag ska försöka låta lite posetiv ...vakterna var ju trevliga ...

I allafall ...
Debaser Medis är ...
- Att lounga. Hänga i loungen bland vita stolar och vita dukar...
- Att stuka foten inne i stora salen. Jag har inte gjort det ännu, men jag undviker systematiskt nattklubbar med trappor eller nivåskillnader, eftersom jag har en tendens att utnyttja dessa byggnationer i jakt på en stukning.
- Rosa-vita toaletter med tvålautomater. Yes, det är sant. Det är bara att hålla händerna under tvålautomaterna i två sekunder så får man en lagom portion rengörande vätska. Otrooooligt rock!
- Att hänga bland ett mycket varierat klientel. Cheap Monday-rövar blandas med blonda bruttor i partytoppar och killar med strasskärp.
- Barpersonal som har Cheap Monday-brallor och rutiga skjortor, vilket även Debasers alierade: Personalen från Weekday hade. Det roligaste var nästan att hälften av alla manliga besökare hade just rutiga skjortor.
- ETT klotter på toaletterna. Och nej, det var inte jag som klottrade...
- Pissoarer utan vattenspolning. Nu kanske ni undrar hur jag vet detta, men jag råkar ha säkra, manliga källor från Innerstadspress och Aftonbladet som har skvallrat om detta. De var för övrigt MYCKET skeptiska, eftersom man såg allt det där som den förra besökaren gjort.. alltså pissat. Förhoppningsvis.

Nä. Debaser Medis är not my bag in box.
Jag får helt enkelt fortsätta vara en icke-banbrytande människa som hänger på Carmen, går på Debaser och käkar Kapprischåååsa dagen efter.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Åhh jag skulle kunna gå dit bara för att prova tvålmaskinen! Fränt! Det måste jag göra nästa helg!

Frida Gro sa...

Debaser medis är dock även:

Öl i glas -till skillnad från plastbägarna som Mondo stoltserade med

Väldigt många blombuketter

Och: så hade de ju flyttat baren. Det blev verkligen mycket bättre.

skevemma sa...

Sandra: Värt att testa tvålmaskinerna helt klart! Jag tror att jag gjorde av med en årsförbrukning av tvål under kvällen i ren och skär (liksom toaletten) njutning. Imponerande.