onsdag, juli 19, 2006

Norrland

Idag ska jag åka till Norrland.
Jag har aldrig varit där, så av säkerhetsskäl har jag skickat dit en testpilot för att kolla in läget. Hon heter Åberg. Hon har varit där i typ en vecka .. och jag börjar bli orolig för henne och nervös inför min egen framtid.
Fick nämligen ett sms av min vän Åberg där hon sa att hon hade skjutit lerduvor, kört packmoped och varit i en smedja.
Åberg är författare. Hon dricker kaffe, har bott på söder, har obestämd dialekt och gillar bibliotek. Hon är ingen norrlänning.

Något känns läskigt .. och snart är det min tur ...
Om 40 minuter ska jag åka till det där outfoskade landet norr om Gävle. Det där - vad det nu är för något - som är stort och grönt utan röda stadspluppar på kartan, där personer tycker att 12 mil är "jättenära", där det finns "bara skog" och där stora städer som Skellefteå inte har en egen tågstation.
- Nä .. ni få åka till Burträsk!
Eeee ..was?

Dit ska jag.
Jag är rädd.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kom och rädda mej, jag räknar timmarna!

Projekt sa...

Shit, vad gör dom med er däruppe egentligen?

carro sa...

Du har all anledning att vara nervos. I Skeleftea harjar renmaffian for fullt. Jag tror faktiskt att de har sina starkaste fasten norr om burtrask. Jag hoppas att du har kopt dig en mygghatt och att du har med talbocker. Norrlanningarnas ordforrad och fraser bestar namligen endast av schuuup och int vet val ja int. Jag hoppas att du overlever. Halsa granarna och alla snygga naorrlanningar (som i och for sig ar kidnappade av renmaffian)!
KRAM

SixesAndSevens sa...

Hehehe... Lugn bara lugn. Norrland är soft.

Anonym sa...

Norrland - om du vill vara dig själv för en stund

Projekt sa...

Är du hemma än?!

Anonym sa...

siczhniajck vad Norrland är grymt, är totally in löve! Men de är lite mysiska, och jag tror stenhårt på att renmaffian finns. Jag har sett deras bilar!

Jag har blåmärken på min kropp som folket på tunnelbannan stirrar sig blinda på, och när man förklarar flyttringsrace på älven skakar de på skallen. Nollåttor

Anonym sa...

ok hejdå hejdå jag är dyslextiker som har varit vaken i hundra timmar och jobbat i tretton sorry

skevemma sa...

Jag är hemma.