tisdag, juli 25, 2006

Politik



När jag tänker på politik får jag en kittlande känsla i hela kroppen. Den vill liksom göra en massa, veta, kunna, diskutera och sträva. Trots det har jag aldrig röstat. Det är en skam, jag vet.
När jag läste statsvetenskap visste jag att det var det här som verkligen betydde något, men jag var en hybrid av fel och rätt. Jag hade taggvassa åsikter, diskuterade alltjämt, fick rysningar av nyinköpta böcker om ideologi ... MEN ... jag skämdes. För jag hade som sagt aldrig röstat.
Snart är det dags för min valdebut... Äntligen är jag skriven där jag bor och kan bli på riktigt, ingen hybrid.

För att säkerställa allt jag inte vet och kanske vet så var jag tvungen att göra ett test. Vilket parti jag sympade med...

Spännande... men jag måste erkänna att mitt hjärta kommer att rösta något annat.

Inga kommentarer: