måndag, juli 03, 2006

Skev på äventyr

Roskilde.
Det är stället som rövat bort mig ett slag från denna blogg - förutom en massa jobb (waaa så dålig på att blogga varje dag nu för tiden. snyft. bluhää).
Roskilde luktade pink, men det gjorde inte så mycket.
Okej att det är LITE, bara lite skönt att ha rena på sig och okej att jag kanske höll på att dö av njutning när jag återvände hem med ett liggunderlag en brun grej på (har inte undersökt vad det är ännu. Jord eller... eller bajs (HUU och Hää)). Och nej det var inte jag som sket på mig. Jag bajsar inte. Och skulle jag göra det - mot all förmodan - så bajsar jag bara små, små pärlor med rosa rosetter på. Okej? Stjärnstopp.
back till Roskilde.

Höjdpunkten:

- När jag startade ett sambatåg med hjälp av hicka. Jajamänsan. Det går.Jag hickade och hickade. Helt plötsligt krockar jag med en glad fan som undrar hur det är. Jag hickar glatt som svar och han drar fram någon sorts trumma och börjar spela i takt. Helt plötsligt dyker det upp ett helt crew med brassar med visselpipor, trummor och hela fadderuttan. De börjar spela som tokat och jag står och ylar med vissa avbott av hicka. Fler folk ansluter sig och snart är befinner sig ett stort gäng människor runt mig och barssarna och vi gungar fram bland tält och chill-out-tält.
Jag satt på ett par axlar och ylar - så klart - mest ...

Bottennappet:

- Stängsel och bajjamajjorna. Jag har aldrig haft problem med dessa saker under min tio-åriga festivalkarriär, men detta år höll jag verkligen på att spy. En-veckas-pink och överfulla bajjamajjor höll på att ta kol på mig.


Jag såg:
- Två killar försöka starta sig själva genom att fästa startkablar i bröstvårtorna.
- Bob Dylan stirra ner i en keyboard
- De trevliga och städade livet/toaletterena/yteserveringarna på backstage-området.
- Två nakna hårdrockare med endast - och då menar jag verkligen endast - nitskärp.
- Shout out louds spelning som var riktig råbra.
- Rufus Wainwright klanka ner på Axl Rose frilla. Mohahaha.
- Världens mest inbitna Morrisey-fan.
- En kille som verkligen ville vara Pete Dotherty. Allvarligt.
- Massor av danskar med VR-keyholders.
- Kundvagnsrejs på åker. farligt. Jag åkte ur efter en meter ...
- Josh Rouse i typ 10 minuter. Gråter massor för att jag missade resten.


Bilder kommer inom kort ...

1 kommentar:

skevemma sa...

Yes! VR goes Roskilde. VR goes även Trästock.