onsdag, juli 05, 2006

Snoppsvårigheter

Satt just och färglade en snopp i photoshop. Bakom mig kom den manliga städaren och skulle tömma min papperskorg....
Jag var långt borta i snopparnas värld, funderade länge över om storleken var rätt, färgen, hur pungen skulle se ut ... hmmm. lite mer gråaktig pung kanske? Eller åt det brungråa hållet?

Vaknade till ur snoppkoman när städaren, tömt papperskorg, letat skräp och låtit ögonen vandra över min dataskärm ett antal gånger och nu harklade sig...
Jag låtsades stänga ner, men insåg då att han kanske skulle tro att det var något skämmigt över min illusterade snopp ... som att jag var ute och porrsurfade ... bland illustarerade snoppar ... Eeee?
Ja, i allafall ... Det blev pinsamt och jag började frentetiskt bländra bland papprena på mitt skrivbord och knäcka min nacke ...

Jag är sämst på att vara diskret.
Men jag är bäst på att illusterar snoppar ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va fan är det här? Här har man jobbat och slitit i värmen sen i fredags och när man är ledig så vaknar man till ösregn och förjävlig mensvärk. Ja jag är bitter. Ska köpa lyxfrukost på ica. Istället för att ligga på Långholmen hela dagen får jag tvätta, för det är ju sånt man gör såna här dagar. Bajs och snopp.

Anonym sa...

Snopp och hej!

Snart är det trästock. Det är ju egentligen en omskrivning för snopp. Kanske är det nu lisa ska få en ny sommartand utslagen.. med ett aningens trubbigare, träigare material?! Tänk på saken. Hon kan behöva lite skoj med tanke på ovanstående inlägg.. Tack för erbjudande om lappis, men det finns ingen tid för åbäket. Nu väntar norrland i en evighet och sen solsemester! Vi ses snart! KRAM