fredag, juli 28, 2006

Linda Rosing

Okej. Jag lägger mig.
Jag skiter i om Andreas Johnson har haft blött hår i 7 år, jag struntar i att Torsten Flinck snor babyolja av folk, jag avsäger min plats i Stockholms bostadskö. Jag skulle till och med kunna tänka mig att sätta mina skitiga, jävla converse på Stureplan. Sluta dricka kaffe.
Vad. Som. Helst.

Jag skiter i allt ... bara jag slipper höra det där namnet en gång till.

Nu ska Linda Rosing bli partiledare. Eventuellt. Hon har blivit tillfrågad, men innan något är bestämt är det något litet pekfinger, lillfinger eller vad-vet-jag-vad-det-är-för-jävla-finger som trycker på det enda inprogramerade telefonnummer på telefonen: pressen.
Känns som kalla kriget. Bara att Linda Rosing trycker på den där knappen (som man verkligen inte ska trycka på för då händer något riktigtriktigt hemskt) jämt, jämt, jämt, jämt, jämt, jämt.

Hejd. Vad är det?
Nej, i stället trycker Linda på telefonen och säger något i stil med..
- Alltså. Jag vill ju inte säga för mycket, men jag är utnyttjad-av-media-och-nu-kanske-kanske-jag-ska-bli-partiledare-och-just-det-jag-är-olycklig-ooppps-nu-har-jag-en-ny-kille-Takort-på
oss?-javisst-och-nu-är-jag-visst-utnyttjad-av-media-igen-förresten-jag-har-en-ny-kille-och-nu-ska-jag-vara-med-i-tv-och-och-nu-är-jag-och-fadde-ihop-igen....

Jag flyr, jag håller för öronen, jag blundar, men hon är Ö V E R A L L T.

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH

3 kommentarer:

Anonym sa...

Linda Rosing, ja, vilken absurd människa. Bläh för henne. :( /J

Anonym sa...

Idag var hon hos mig, på kvarnen, på Söder med Fadde... Hon kallar honom, "men lägg av då älskling". Fadde verkar som en rolig typ, eller vad sägs om det här: Vad vill du ha för rött vin, husets? Fadde: Nä grannens (stora skratt). Vill ni ha vatten till? Fadde: Nä Absolut vodka. När notan kommer in, tittar Fadde oförstående på mig, känner du igen henne, vet du vem hon är, frågar han? Jag: ehh, ja fast det spelar ju ingen roll, hon är som vilken gäst som helst. Fadde: jo för hon brukar inte behöva betala när vi är ute. Jag: Jaha, jajaj men jag tar alla mina dricks och står för erat vinkalas? Linda: ohhh men fadde hihih GUUUUUUd så pinsam du är, hihihiihi.
Japp så är det att jobba på söder när stureplan är på besök. Skulle bett om leg och sagt att det tyvär är fullt här ikväll.

Karin sa...

Mhm, fattar inte heller!
Är hela sveriges samlade kår av skvallerjournalister (=expressen och aftonbladet inräknade) hemligt förälskade i henne?
Eller vad?
Älskar de bara att hon är en sån otrolig parodi på bimbo?
Kanske.
Uttjatad är hon hursomhelst. Och ganska sorglig...