måndag, oktober 16, 2006

Anna tipsar ...

Eftersom jag, Skev, är i stort behov av en hårförändring (ni har väl inte missat min mustasch-facination?), så delar jag med mig av de olika förslag på frisyrer jag har fått av en självutnämd frisyrexpert och (faktiskt) expert på allt som ligger henne för, Anna.

Förslag 1:
Franske filosofen Michel Onfray har en kortare bob, där han låtit locka de översta partierna utåt för en "vingad" effekt. Han har färgat håret i en askgråsvart nyans med ljusare slingor på sidorna.
Frisyren är relativt lätt att fixa om du har flinka fingrar. Föna med huvudet upp-och-ner, fluffa med flytande vax som du har masserat ut i händerna före.

Förslag 2:
Den kanske just nu hetaste frisyren sitter på Orhan Pamuk, turkisk författare. Orhans frisyr var förvisso okänd för den stora massan innan han blev årets nobelpristagare i litteratur. Men nu går sveriges befolkning bärsärk för att vara först med det senaste.
Här är en typiskt manlig klippning för män i 50-årsåldern grunden. Gör sedan grå slingor, förslagsvis med hätta. Föna håret torrt utan produkter (en läggningsprodukt om du har extremt flygigt hår). Avsluta med finishspray för den rufsiga looken.

2 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Du är fanimej den roligaste jag vet.
Kolla in min blogg förresten!
Kram åberg

Aila-lisa sa...

Hey! Hög akademisk cred! Sånt gillar vi, jag skulle förslå Pamuks, om inte annat verkar det ju vara en vinnande frilla