tisdag, oktober 31, 2006

Skev och de andra rövarna

Blev nyss intervjuad av studenttidningen SODA eftersom jag är en pensionerad student (a.k.a har jobb efter längre tids studerande) och de ville veta en massa om mig, och jag kände mig för en sekund eller två hemskt intressant.
Jag sa en massa konstiga saker, nämde skägg ungefär 5-6 gånger, att jag hade gett en stegräknare till Kristoffer i Melody Club och kan även ha sagt något om att jag har ett disco i huvudet.

Nu känns det som att jag borde skicka ett utdrag från min husläkare (om jag hade en) där det står att jag är fullt frisk och ett studieutdrag (jag HAR faktiskt pluggat, jag ÄR akademiskt utbildad, okej. Det bara märkt inte särskilt ofta.).

Okej, så för att rädda mitt eget skägg, så ska jag bevisa att det inte bara jag som är skev och har ett enormt Docklands i mityt huvud: Habermas, Nietzsche och de andra rövarna var också skeva. Kolla bara på Habermas näsa .. är inte den skev om nått? För att inte tala om håret.



Och för att visa på likheten mellan mig och Nietzsche-boy:
Varsågoda: Dagens mustasch!

5 kommentarer:

Aila-lisa sa...

Fint jag ser helt klart likheterna, och så mycket bättre för mig nu så bli du ännu mera creddig i mina sucker akademiska ögon. Habermas var skev och så är du, om de på Soda inte fattar vilket akademiskt geni du är så, sad for them!

Kulturkoftan sa...

Habermas är den fulaste man jag sett.

Kerstin sa...

Habermas ja... Honom minns jag med glädje... Är du också gammal Södertörns-MeSK-are??

skevemma sa...

Emma: Jag är en sån där ovanliga art av formen svåruttalad SPJ, a.k.a samhällsstudier med praktisk journalistik med inrikting samtidshistoria.

Kerstin sa...

Jasså du är en sån du! ;-) Tyckte jag kände igen dig från skolan... Själv var jag MeSK-are innan programmet lades ner vill säga... Skojig blogg du har!

/Emma