torsdag, oktober 26, 2006

Skäggintervju med skev


Emma Sundh, du har skickat ut mail där du satt skägg på flera personer på redaktionen idag. Har du verkligen så lite att göra, undrar jag i egenskap av din chef?
- Nej, jag gjorde det faktiskt på lunchen. Och nu har jag jobbat över. Det är julkänslorna som faller på. Vissa gör julpysssel, jag sätter skägg på människor.
Du är så kreativ!
- Äsch då...
Varför fick vår skönhetsreporter Lisen just Paggans skägg?
- Det ligger i tiden.
Vilket är drömskägget?
- Bengt Magnussons tredagas-stubb. Det är pondus. Andres Lokkos omtalade skägg är inte heller fel. Sedan finns ju "skäggleken".
Va?
- Du säger ett namn på en person med skägg, sedan måste nästa komma på en på sista bokstaven. Med skägg. Det är jättesvårt, jag satt en hel helg en gång...

Källa: Ebbas blogg

4 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Jag skrattar mig fördärvad. Imorse såg jag även THE mustacsh! den var enorm. Övervägde att gå fram o fråga om jag fick ta en bild till din blogg men fegade ur. Förlåt.

Aila-lisa sa...

Hahaha. Ja du. Såg en del roliga skägg igår när pappa och jag käkade på publicistklubben. Det där med skägg verkar hett i din branch...

Anonym sa...

Suverän bild! Kul att din skäggmani tagit sig såna uttryck och fått sånt genomslag! Skägg hetaste accessoaren i vinter?

När min pappa var radikal kommunist hade han helskägg men på en semester i Grekland bestämde han sig för att raka av sig alltihop (ja allt skägg alltså). Det gick inte hem hos mina systrar som hamnade i chocktillstånd och grät så okontrollerat att familjen blev tvungen att avbryta semestern och åka hem...

Kulturkoftan sa...

Du är skev.