fredag, oktober 06, 2006

Mustasch


Som ni säkert sett så har jag utvecklat en besatthet av mustascher.
Detta var helt oplanerat, till skillnad från mina andra besattheter – så som bak, skevhet och mitt samlande av oanvändbara, finska fraser – som är kusligt planerade in i minsta jävla detalj.
Mustaschhobbyn är dock framlockad av en högrest man vid namn Dr. Gabbe. Han förstod redan tidigt att det är med hårväxt troligen var något som skulle fascinera mig till den milda grad att jag kanske skulle överväga att försöka odla fram någon form av tangorabatt på min egna kala hy... så vad göra.
I ren desperation for han land och rike runt inför min födelsedag den 4: februari i jakt efter det Perfekta Lösskäggen. Trumpen och tomhänt kom han till festen med tommahänder, så när som på ett paket te och konfekt från Harrods i London.
Men. Han gav inte upp. Nädå.
Jag vet inte om han ryckte mustascher från sina patienter, om han tog ett friår eller muta sig till det, men för några veckor sedan fick jag de håriga sakerna i min hand. Ett mustasch-kit!
Nu ser jag mig själv – som Dr. Gabbe troligen förutspådde som den högutbildade man han är – surfandes inne på Svenska mustaschklubbens hemsida och förundras, beundra och begrunda ...
Bort med Neil Young. Bort med Rufus Wainwright. Bort med Architecture in Helsinki.
Mina nya idoler är mustaschkillarna!


... som en fortsättning på Mustaschtemat anordnar jag nu en tävlig!
Skicka in en bild på din mustasch och du kanske blir belönad med ett lösskägg!
Skicka din mustasch hit

2 kommentarer:

Fatima sa...

Önskas: Dagens mustasch 2, med en bild på dej iklädd ditt kit. (endast...nakna kocken är tillbaka, denna gången med hårväxt. Tål att tänkas på!)

Alexander Nielsen sa...

Du vet väl vilken liten figur som springer runt i Norrköping med en Mustasch, jo Mick. HAn har även hyrt stuga brevid bandet Mustasch på Gotland, närmare bestämt Närs Golfbana.