måndag, mars 05, 2007

Gycklar-jävel!

Har hittat yrket som jag är menad att syssla med. Tyvärr verkar yrkesformen utdöd. Så sådana som jag måste därför låtsas seriösa och ambitiösa inom andra yrkesområden. Själv har jag riktat in mig på tidningsbranschen.
Jag snackar gycklare.
Skulle passa perfekt. Jag skulle få roa, vara asskev, skratta åt mina egna skämt och gå runt i färgglada strumpbyxor och en lustig hatt – på heltid!
Jag skulle få vara en gycklar-jävel av bästa sort.

Om det är någon som – mot all förmodan – söker en gycklare som kan underhålla dig några gånger per vecka, så anmäler jag mig frivilligt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

kom upp på våning 4 nästa vecka och lyft på hatten

Aila-lisa sa...

Måste bara tipsa om en riktiga gubb -blogg. Pluras blogg, japp ni läste rätt. Denna norrköpings son skriver om sitt dekadenta liv på 80-talet med knark och sprit på Rich, hur han knullar och hur han inte knullar. Väldigt facinerande och väldigt gubbigt. Gubbe som lever och lär som en hegemonisk man. Ohh Yeah he is the great MAN. Så tröttsamt

Anonym sa...

du borde börja plugga på chalmers. där tar vi gyckelkonsten till oanade höjder, du kanske t.ex. har hört om fiskpinnen, kaffeatutomaten eller den åttonde dödsynden...

Emmapower sa...

Låter definitivt som om det är något för dig kära du. Du har ju ett par passande sockar.

Fatima sa...

Jag ska boka dig till alla mina partyn från och med nu. Juldagen 2007? är du fri då? Och i framtiden på varenda barnkalas i 15 års tid! Är du dyr?

skevemma sa...

Jag är dyr om folk inte skrattar. Skitbilligt om det är okej att jag är som jag är ...
fatima: Jag är ledig. Ska jag köra regular uppträdande, eller det där när jag leker full (som jag gör varje juldag?)