måndag, februari 27, 2006

80 år, beslagtagen käpp och bruten lårbenshals

Har varit på semester. Tog en sista minuten-charter till Linköping och praoade i en students liv. Jag är ju knegare nu, så det kändes skumt och främmande att glutta tillbaka i det liv jag en gång hade.

Onsdag: Mötte upp min stuidegrupp på Linköpings bibliotek. Försökte se smart ut, men lyckades föga med uppdraget. Namedroppade lite filosofer, bläddrade i en bok av Jürgen Habermas (som förövrigt har en mycket sned näsa), läste och antecknade.
Fattade inte ett jävla skit.

Torsdag: Slängde på mig en sån där åverååål med massa märken på, köpte billig öl och kände mig som en stor bebis. Alla såg likadana ut, vilket var mycket förvirrande.

Fredag: Käkade pizza.

Lördag: Gick på maskerad. Utklädd till 80-årig pensionär. Med käpp, knästrumpor och mjöl i håret. Jag var en av fastrarna i filmen "Arsenik och gamla spetsar" och försökte döda folk med arsenik.
Ingen dog.
Fick gå före i toalettkön med orden "hjeelp. Jag har glömt mina Tena inkontinensskydd hemma!", blev hjälpt ner och upp för trappor, försökte köpa öl för halva priset med hjälp av ett hemmagjort pensionärskort (utfärdat av PRO) och fick min käpp beslagtagen av vakter. De ansåg att den gick under katergorin "vapen" och detta var tydligen inte tillåtet på dansgolvet. Kan i och för sig berott på att jag hade en liten fajt med Luke Skywalker och hans lasersvärd. Jag vann.
Försökte hänga mina pumps på mina öron, misslyckades och gick hem.

Söndag: Hör en konverastion:
- Är det någon som ska gå på toa på ett tag?
- Nä, vaddå då?
- Min rumpa måste spy...

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det motsattsen till förstoppning?

Du på onsdag häng kväll och middag med Y-front + Lojs. Du kan, du vill, du gört!