tisdag, februari 28, 2006

verkligheten

Jag är som gjord för att bli grävande journalsit enligt jobbkoll.se
Eventuellt skulle jag även passa för att skriva arga insändare, jobba ideelt, rädda djur eller med "veganer". Vad det innebär att "jobba med veganer" har jag inte en aning om. Skribent för "Djurens rätt", en ny hipp yrkesroll där man uteslutande "jobbar med veganer" eller räcker det med att jobba lite med vad-som-helst så länge det finns någon på jobbet som är vegan?


Och verkligheten då?
Nä, jag är varken arg, skriver insändare, "jobbar med veganer"(jag är visserligen betuttad i en vegetarian...räknas det?) eller grävande journalist...

Inte gör jag något för världen heller... förutom att göra narr av den.
Verkligheten: utbildad journalist (ett rätt, men sen tar det fasen slut): praktikant (ass (jag är en röv med hela svenska folket))+ illustartör på Veckorevyn.

Grävande journalistik?

6 kommentarer:

Anonym sa...

nämen, är du illustratör på veckorrevyn? fan vad bra! kör hårt tjejen! bra gjort!

skevemma sa...

det är därför jag har slutat lägga upp mina serier här... nu finns de i stället på första uppslaget i VR. De må vara små, men de finns där. Och en av karraktärerna är min käre vän Nina som finns här i listan bredvid Projekt liv.
Kolla in!

Anonym sa...

Ja men Emma.. jag måste säga att du är grym!! Jag har till och med börjat prenumerera på Veckorevyn så att jag inte riskerar att missa nån av dina serier osv.. Ps. Att läsa om "Hugo" var en höjdpunkt!

Vi på Kantarellen sa...

Att vara en "röv åt svenska folket" är fasen inte "kattskit"! :-)

Och ibland bättre än att se sig själv i spegeln.

Vi på Kantarellen sa...

Förresten! Jag undrar om inte Ebba von S. vet vilken min blogg är efter min: "Ebba von Sydow vs Mamselamsen" hela förra sommaren. *ler*

Jag hoppas hon fattar skojsamheten.

skevemma sa...

sara: fina du! Det är bra att du prenumererar... vem vet när det dyker upp en serie där du är med! Moooohahahaha!
Och för er som inte vet vad Hugo är så är det mens! Hugo finns med bland de andra nödvändiga kodorden Bahamas och spirr.
Mamselamsen: Det är grymt att vara röv! äntligen får titta mig själv i spelgeln och säga "hello ass". Tycker att du ska ta upp din vs. Ebba von Sydow igen!

//e