tisdag, februari 28, 2006

The power of coffee

Har ägnat de senaste två dagarna åt att fly.
Fly från sjukdomar.
Har testat följande:
1. Fokuserat på sjukdomen, var den är och sedan försökt springa ifrån den = anfådd.
2. Käkat gröt och därmed försökt lura kroppen att jag är alldeles för nyttig och hälsosam för att vara krasslig = illamående.
3. Simulera att jag egentligen är frisk = funkar faktiskt förvånansvärt bra.
4. Dragit katt-åt-skämt i mitt huvud och försökt skrattat mig frisk = konstiga blickar.
5. Försökt att bli sjukare i tron att det går fortare över = trött.
6. Druckit hutlösa mängder snabbkaffe och intalat mig att jag är frisk = FUNKAR!

4 kommentarer:

Projekt sa...

Lovar. Vet ej om seniorögon pallar blixt. Hur mår du egentligen?

Anonym sa...

Vill du att jag ska sitta vid sängkanten och läsa ur bibeln för dej?

Marie Larsson sa...

informera mig om katt åt skämten

skevemma sa...

Åberg: Ja, det var mycket trevligt, men jag kände mig ännu sjukare. Visserligen blev jag akut frisk efter bibelläsning.. oj.. jag har inte sett det så här klart tidigare.. jag har ju blivit frälst!!!

Janeaddams: katt åt skogen - försvunnen. katt åt får - fick tacka. katt åt lampa - lös i magen. katt åt kasse - sket på´se.

projekt: Hur jag mår? Ja du. Just NU är det bra. Har haft en skum halv-sjukdom ett tag. Förkyld i tre veckor och tilltagande stress. Kan det bero på förbannelsen själv måntro (läs: C-uppsats). Ja, jag vet inte. Men eftersom jag lever efter filosofin att allt löser sig så småningom så gör det väl det. Eller det vet jag att det gör. Och med tanke på att jag aldrig är sjuk (måste kompensera genom att stuka foten en gång om året), så är det väl inte mer än rätt att jag får LITE krämpor i alla fall. Lev väl!

Kram på er alla tre.