torsdag, december 14, 2006

Avgaser – nya Depak Chopra

Kom på det.
Hade knappt tryckt på "publish" på förra inlägget, innan jag svängde på mig kappan, sprang ner på sveavägen och fann mig inhalerade av bilavgaser.
Då kom jag på det ... eller om det var avgaserna i samverkan av Konsums gröna uppsyn, medlemspriser, färdiggjorda sallander och 50-plussare i röda skjortor, och gröna – horribelt fula – skarfer.

Avgaser måste vara den nya Depak Chopra.
För någonstans där kom jag på det. I ett myller av ingenting.

Det är ju inte revolution jag ska göra – det är så gjort. Ryssland har gjort det, Franrike ... ja, känns så gjort.
Revolt därimot.
Revolt mot mig själv.
Inte sån där revolut jag gjorde när jag var 16 år, flyttade hemifrån och började missbruka Softlan BARA för att min föräldrar tyckte att det var slöseri med miljön. Nä, inte en sån revolt.
Revolt på riktigt.
Jag ska göra tvärtemot allt jag säger. Om jag så ska bli psykiskt sjuk på kuppen.
Kan kanske vara värt det.
Lite slentrian-schizo, bara för kreativitetens skull.
Och allt jag gör ska jag göra i protest till Vuxna Emma, som just nu sitter framför datorn och käkar någon sorts sallad och tror att hon är så jäkla viktig.

Skevhet i fara.
Upp till Revolt!

1 kommentar:

Aila-lisa sa...

Måste bara skicka en länk till Elin Avemarks blogg, hon skriver bra om Bengt Olsshons krönika i förra veckans DN på stan läs!!!