måndag, december 25, 2006

God jul!

Den stora frossardagen är till ända och det enda som finns kvar är en halväten Alladin, lite skinkslamsor och en ofrestande Jansson .
Jag antog den årliga utmaningen och frossade så fort jag hade en liten lucka i magsäcken. Och i dag känner jag mig bakfull ... och det är inte snapsen. I promise. Försökte vara så där vuxen och tjofaderittan skål, men efter två Skånes akvavit gav jag upp ... Det är fan inte gott. Så är det bara. Fattar inte varför man ska tvinga i sig skiten bara för att det är jul. Okej att alla blir lite sliriga och blir lite extra glada för den där Kosta boda-ljuslyktan som ser ut som kondylom som man fått från någon avlägsen släkting, men det känns som det är lite väl mycket pina, för lite slirighet.
Nåväl. Jag vann julrimstävlingen som vanligt och tillhandahöll en skara mycket skeva julklappar. En stämpel (jag är besatt av kontorsmaterial), en stämpelhållare, en röd stämpeldyna (allt inhandlat i en stämpelbutik i östra Berlin), ett inramat foto på mig och min syster med lösmustascher, en plastburk med torkad svamp (!?) och en bok om andra världskriget ...
- Åh! Tack mormor ... Jag älskar krig!

... Inget som stod på min önskelista. Fattar inte hur svårt det kan vara att pricka in en så väl formulerad önskelista.
1. En lägenhet på söder eller på Kungsholmen. OBS! Insats eller första handskontrakt. Ej andra- eller tredje hand.
2. Ett inkomstbringade café på söder som jag kan driva lite på sidan av ...
3. Anne på Grönkulla-dvd (Så. Jävla. Bra.)
4. Hasse och Tage på dvd (mina idoler!)

Var faktiskt ganska nöjd. Har uppgraderat dem till materiella ting, från att ha önskat mig "man och barn" för ett par fyra år sedan. Fick ingetdera. Året därpå var jag inne i ett ljuvt jag-vill-vara-själv-låt-mig-vara-singelliv och önskade mig "oman" och "obarn" i stället. Vilket jag fick.
Så nu. Äntligen. Har jag verkligen funderat vad jag vill ha. Som en lägenhet till exempel.
Men icke.
Men min familj verkar känna mig bättre än vad jag själv gör, för jag blev hejdundrandes glad över saker som jag inte trodde att jag behöver ...
Som en stämpel med texten "orginal" på som jag kan stämpla på alla skeva jävlar som jag gillar. som inte har infogats i någon så-här-ska-man-vara-värld.
Grymt.
Okej .. jag svamlar blogginlägg utan innehåll och måste sluta innan jag ger denna blogg dåligt rykte.
Ikväll ska jag ut på den årliga Vad-gör-du-nu-för-tiden-juldagen! Hej då.
Övertrött, stämplad skev-emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hörde rykten om att mamma och pappa skev bara hittade lägenheter på röda linjen men eftersom de visste att det inte alls skulle duga blev det brödrostar och dylikt istället. Bara att fortsätta leta...

Den där Kosta boda-lyktan i kondylomdesign lät förresten spännande. Är den del av en helt ny serie? Könssjukdomar är ju alltid på modet.

Anonym sa...

Gott nytt!
Tackar för messet. Har skaffat en blogg nu: emmapower.blogspot.com.

Stora kramar