fredag, december 29, 2006

Årskrönika 2006

Låt: Atomic Swings "Venus Addiction" och Jim O'Rourke "Ghost ship in a storm"
Musik: The Raconteurs, Atomic Swing, The Fratellis, Karl Larsson, Nouvelle Vague, Peter Bjorn & John, Regina Spektor, Rufus Wainwright, Wendy McNeil och Yo La Tengo.
Uttryck 1: "Hej då, hej då, hej då".
Uttryck 2: Jämt skägg = Jo, tack bra.
Ord 1: Röv. Min hobby-tourettes ... som tyvärr uppenbarar sig i tid och otid.
Ord 2: Arsle. Ja, vad ska man säga. Det gäller ju att välja sina ord.
Ord 3: "Mongel"= Mongohångel
Ord 4: Steffo = Kopiös dos njutning.
Lycka: Atomic Swing återförenas!
Måste: Myspace-sida ... och nej jag har inte någon. Än.
Brott: Fäktades med min käpp mot Luke Skywalker på en maskerad där jag var utklädd till pensionär. Käppen blev beslagtagen av vakterna.
Klädesplagg: Secondhandklänningar i massor. Knarkar dem.
Bok: Manualen till min hjärna. Min pappa ska hjälpa mig att binda in den (inte hjärnan alltså), och sen ska jag lura någon dum jävel att ge ut den ...
Fest: När jag kompade ett sambatåg genom att hicka på Roskilde.
Skada: Ja, det går uppenbarligen inte ett år utan att jag stukar foten. Detta år knep Ugglan priset för sin ogåbara trappa. 2007 hoppas jag på att knipa foten på ett mer otippat ställe ... varför inte Bangladesh?
Projekt: Sätta skägg på allas byline-bilder på VeckoRevyn.
Otippade 1: Att jag skulle florera på internet i dansandes i koboysar-hatt.
Otippade 2: Bjöd upp Lennart Ekdahl till dans på Tv4-festen.
Otippade 3: Jag har betalt 21 kronor i begravningsskatt. Vad jag vet så är jag inte död. Eller?
Otippade 4: Att denna blogg är censurerad i Vietnam.

Flytt: Från silverfisköveröst studentrum till underbar taknockeutsikt på Kungsholmen och vidare till Kärrtorp.
Skev 1: När jag försökte prata bajs med Deportees.
Skev 2: Gav en stegräknare till Kristoffer i Melody Club ...
Skev 3: När jag missförstod Niclas Frisk i Atomic Swing när han pratade om fartränder... jag trodde han menade lösbajs i kalsongerna, vilket jag snällt sa ... han menade fartränder ... på bilar. Fan.
Dvd: Underbara Susanne Reuter i "Cleo".
Film: "Walk the line".
Pryl: Ett vinställ med inbyggd såpbubblemaskin. Gjort av Johns hjärna. Så jävla oumbärlig.
Jobb: Avslutade studier och sedan rakt in på VR.
Dag: Bakis på segeltur i skärgården med Jonis, Gabbe, Nina och John.
Skilsmässa: Åberg som bytte bort Stockholm mot Andra långgatan, Bengans, regn och Uppåt framåt: Göteborg.
Tackling: Fridas badrum blir översvämmat och vattenskadat, hon inser att hon inte skafå dusch på evigheter, varpå hon säger: Ska vi gå ut och ta en öl.
Hak: Carmen. Fortfarande.
Fascination 1: Natten som försvann. Jag minns inte ett skit och jag vaknade upp och trodde att min kära vän Aila-Lisa hade smält till halv brie. Fad fan hände?
Fascination 2: Skägg!
Efterlängtade: Åberg startade äntligen en blogg. Inte en dag för sent.
Insikt: Säger man "Skev i skägg" fort och sluddrigt blir det Chevy Chase och jag kommer att ha PMS ungefär 480 gånger till i mitt liv. Ett insiktsfullt år med andra ord.
Person: Kerstin på jobbet. Skeptisk och fantastisk, med skev humor.
Upptäckt 1: Knackpoker a la Mick.
Upptäckt 2: Hoppträdet på Långholmen, som fungerar utmärkt som en stelare variant av en prampolin.

Samtal 1:
Skev: Hur var stureplan?
Nina: Det är som att käka avokado. Inget man gör allt för ofta och det är inte speciellt gott...
Syn: John gjorde hjärt- och lungräddning på en cykel.
Upptäckt 1: Min vän Gabbe kan spela munspel med näsan.
Upptäckt 2: Att jag inte hatar oliver, snarare knarkar dem.
Chock: Jag gillar Justin Timberlake och Darin.
Måste inför 2007: Fortfarande sy en bubbelplastdräkt till Nina och göra en seriebok ...

1 kommentar:

Emmapower sa...

Arsle är ett alldeles för underskattat ord.