tisdag, mars 07, 2006

in i feberland

Jag är på upptäcksfärd i feberland.
Nu har jag uppnått 39, 2 och är faktiskt ganska stolt över mig själv. Jag överlevde! Jag som brukar känna yrsel vid 37,2.
Har även vid ett tillfälle faktikst åkt in till akuten i tron att loppet är kört.
Det värsta är att jag kan inte skylla på att jag var liten och ynkling. Nä, jag var 18 år och sa till min far:
- det är nog dags att åka in till akuten nu.
Jag packade ihop en väska med ombyte och dagbok. Jag var helt övertygad om att jag skulle bli kvar på sjukhuset. Dessutom ville jag skriva om mina sista timmar i livet i min dagbok.
Fick träffa en läkare. Min far satt oroligt kvar i väntrummet. Läkaren tog prover och sedan fick jag vänta ett tag på provsvaren. Sen blev jag inkallad i ett rum för att få ditt dödsbesked: "du lider av en lätt förkylnining"...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du de där som kallar sig läkare vet inget om smärta, du skulle säkert dött om inte din far i illfart kört dig in till akuten, man ska aldrig gambla med döden. Han är svart och spelar shack kan man bli läskigare?!
Pigga på dig vännen! Det känns lite omvänt det här, men kan skicka kyckling soppa på posten?

Projekt sa...

"han är svart och spelar schack kan det bli läskigare" haha. usch emma, inte influensa va? hur som helst akta dig för nässpray med menthol och krya på dig!

Fatima sa...

akta dej för nässpray överhuvetaget. Lyssna inte på åberg och carro, dom är nere i träsket och vet inte va de talar om.

Anonym sa...

Nässpray forever.

Marie Larsson sa...

o nej. stackars dig. feber är jobbigt som fasen. massa jobbiga tankar o svettningar... krya på dej. Kram från kusinen från landet. (åberg kan förklara... :)

Anonym sa...

Hej alla... Nu tar jag mig friheten och utnyttjar Ms skevs eminenta blogg för att bara gör uppmärksamma på min dagbok som jag hoppas kunna skriva mer eller mindre sandiga historier i framöver. Img bär det av till Bangkok (one nigth in bangkok....)

Kommer såklart att skicka massmail om de mest sandiga detaljerna((=

Kram
http://www.backpacking.se/ViewAllDiarys.asp?TravelId=10574&SubMenu=4

Anonym sa...

Hej Emma! Hoppas allt är väl.
Kolla in denna länk, hur j*vla kul som helst :)
http://hem.passagen.se/rauz/

skevemma sa...

jag har influensa, tjalalalalla. jag har influensa, tjalalalalallalalla.

Det är ingen hit. Jag har sovit sedan i måndags....

Anonym sa...

Hej du vannen ar du sjuk fortf?
Kanner av min hals lite sucker!
Jajja ga in och las om du vill veta mer(= Samantha lagger upp bilder pa sin sida. Kolla in den
Kram