tisdag, mars 21, 2006

jävligt gammal ost

Ja, och nu måste jag äta upp den.
Fan.
Här har man häcklat och medvetet satt sig själv i dålig dager för att få käftas lite lagom. Och nu kommer jag få äta upp det.
Ost
Inte riktigt min plan.
Och nä, hela indiestockholm stod inte och kastade bajs på mitt fönster i morse, även det är dem jag häcklat mest.
Det handlar om staden Örebro.
Staden som jag inte har framställt i så bra dager.
Dit ska jag idag.

Aj då.
Kommer örebroarna döda mig med sitt gnäll eller kasta slott i mitt huvud?
Kommer jag vara tvungen att simma i vallgraven och göra helikoptern vid slottfasaden (hört att man måste det).
Kommer jag att bli tvångsplacerad i "Svampen" och uppäten av Ernst Kirschsteiger?

Jag vill inte på något sätt verka dramatisk, men det kan faktiskt vara så att jag aldrig kommer tillbaka.
Men då vet ni var jag är. Skriver jag inte i min blogg på tre dagar från och med i dag, så vet ni var ni kan börja leta. Okej?

Jag är rädd.

7 kommentarer:

Projekt sa...

Emma, ring mig så skickar jag ut mina Örebro-kontakter på skallgångsrunda (känner ett gäng partister där. Vi fixart!

Fatima sa...

vad ska du göra i gnällbältet?

Anonym sa...

Jag känner tyvärr inga partister, men en hel del folk som säkert är bra på att gå skallgång.

Marie Larsson sa...

Hej Emma! För varje vr-nr blir jag bara mer o mer stolt! Så fin du var på bilden i senaste vr. Jag visste ej att du vill bli stylist! va kul! Hoppas du har kul på vr. KRAM kusinen från landet.

Anonym sa...

Ok, jag känner Karin bucht, hon kan bli aggressiv om det behövs, ropa högt om du behöver henne, jag fixart.
ps. Akta dig för killar som suttit i fängelse och som börjar på bokstaven J, samt långa, smala killar som kan börja framkalla saknad. ds.

Anonym sa...

´Åh, du är inte ensam om detta! Jag är tvångsplacerad i Örebro för det inte finns flera döv/hörselskadade skolor runt i landet! SKANDAL! Jag hatar hatar Örebro! Ses över en fika? haha, bara om du hann läsa detta.. innan du åker. I don´t think so. I wish u a good luck!

www.vanilj86.blogg.se

Anonym sa...

Jag har redan börjat skissa på en våghalsig räddningsoperation. Antar att du hålls fången i slottets hårdast bevakade fånghåla. Som tur är har jag viss erfarenhet av att inta just Örebros slott... det största hindret är de högljutt gnällade dörrarna.