torsdag, mars 23, 2006

Jesus


Idag har jag fått en Jesusfigur i plast.
"with poseble arms & gliding action!"

Inte visste jag att Jesus var en actionfigur!?
Det fiffiga i kråksången är att på baksidan av paketet står lite fakta om Jesus, vad han är känd för och lite bakgrundsfakta.

"He has been the topic of many heated theological debates. Although he is
understood in many diffrent ways...".

??????

Där finns också lite citat ur bibeln som jag kan slänga mig med när jag leker med min Jesusfigur.
Vad sägs om den här:


Ask, and it will be given to you (känns som jag har hört det förut. Nu minns
jag! Hjärnkontoret!); search and you will find (pappa måste vara kristen. Han
säger det så fort jag har tappat något! Fast på dalmål); knock, and the door
will be opend (förutsatt att någon är hemma, annars kallas det inbrott).

Min kära handledare Sanna fick Casanova. Jag tror att hon är lite avis på mig.

Inga kommentarer: