fredag, oktober 14, 2005

Dumdristigt


Jag har aldrig hävdat att jag har alla indianer i reservatet (tack skeva man). Nä, jag har inte ens försökt få folk att tro något annat.
Nu skulle man kunna säga att det aldrig mer.. (och då menar jag verkligen aldrig mer) kommer att finnas några tvivel om huruvida jag är skev eller ej.

Var så goda. Njut av skevhet.
Följande brev har precis mejlats till DN På Stan:

Hej igen.

Det har kommit till min kännedom att Södertörns högskola inte bara är förpassad till den färgglada förorten… högskolan är dessutom förpassad till praktikplatsernas slum.
Mekanismerna av högskolehierarkin har satt sina vassa klor i saken.

Jag får helt enkelt inte komma som praktikant till Dagens Nyheter eftersom jag inte går på JMK (Journalisthögskolan i Stockholm). Synd.

Nåväl. Jag hoppas i alla fall att jag någon gång – trots högskolehierakin – får komma till DN på stan och se hur det går till på er redaktion.
Kanske dricka kaffe på fat och dela en kanellängd.

Till den dagen kommer… får ni något att vila ögonen på: Frukosttajm i indiepopland.

Med vänliga hälsningar

Emma

Inga kommentarer: