måndag, oktober 31, 2005

Jag gillar inte:

- blöta toaletthandtag (man vet aldrig riktig vad det är. Ofarligt vatten eller dödligt gubbkiss?)
- kläder som sticks (att gå runt, kroma sig och försöka förtränga sticken kan förstöra en hel dag)
- remskärringar (de som går på bussen först, stannar upp den naturliga, flytande SL-kortskön och tar den där förbannat enerverande extra minuten på sig genom att åka på remsa)
- lukten av gammal, otvättad hårbotten i tunnelbanan under rusningstrafik
- vinden som man möts av när man kommer upp från en tunnelbana (Universitetet har särskilt starka vindar)
- kräks i värmeaggregat (vanligt förekommande en kall vintermåndag i pendeltåg)
- cypress Hill (man förstår helt plötsligt varför människor blir psykiskt sjuka)
- elaksinnade kontoutdrag
- när täcket korvar sig och lägger sig som ett barn i fosterställning längst ner i ena påslakanhörnet.

Jag gillar lukten av stekt lök.

1 kommentar:

Projekt sa...

Jag har aldrig förstått hur man lyckas korva till påslakan. Fast det kanske bara är jag som ligger still när jag sover?

Hur gör vi med härjet?