lördag, oktober 15, 2005

kanelbulle-outlet


01:50, någonstans på en (nu hemlig)kiosk i Stockholm:
- jag skulle vilja ha en bulle... hur mycket kostar den?
- den är gratis...
- va?
- ja... du kan få alla vi har kvar om du vill.. GRATIS!

Ja. det är sant. det förekommer kanelbulle-outlet i denna stad.
Man kan få en, två. tre... eller tio.
- Vill ni ha en påse till? säger kassörskan glatt, när hon proppat en påse full av solskensbullar, kanelbullar och kolabullar.

Kvistar iväg i oktobermörker med en prasselpåsar under armen.
Käkar kanelbullar för glatta livet och utser Åberg till bulleboss (högst ansvarig för rättvis fördelning av kanelbullarna).

Världen är bra fantastisk när kanelbullar är gratis.

2 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Ja, jag fick ditt mess! Tack sp mycket söt! Kram!

Alexander Nielsen sa...

Det var som katten och hunden på samma gång (pappa humor).

Det var så sjukt mycket den där lördagen så man minns inte allt...

Ett pep är i alla fall ert gäng, jag tror självaste Jocke Berg skulle kunna skriva en hel låt bara om er...

"läser böker om natten, vad ska jag lägga upp på chatten# //J.Berg

Vad händer än lördag i Stockholm är min fråga. Jag ska ut med mina gamla vapendragare och jag har insett att jag känner inte stockhoolm längre.