söndag, oktober 23, 2005

Ännu en kris i indiepopland.

Skor och tröjor. I cheapmondayjeansanda.
Sunday sun ska kläderna heta.
Ja, denna chockerande nyhet har spridit sig över söderslätter och Götgatspucklar.
Antagligen är det skor som träs på via låret eller kanske huvudet. Tröjor som man ålandes måste kliva i, för att sedan göra ett indiehopp i luften, sträcka upp handen och nå klimax i handklappet. En bonus om man dessutom hinner med att svepa en slatt, samtidigt som man citerar en textrad ur ”suedehead” innan tröjan är på plats.
Voila och man är påklädd.
Själva grejen är väl att det ska vara extremt svårt att få på sig skiten?
Så varför inte för en gång skull vara ärliga? Byta namn på extrahudkollektionen och gå stolta ut striden…..
….”Tiny Tuesday”.

3 kommentarer:

Frida Gro sa...

eller rich thursday.
(har jag förstått skämtet?)

Projekt sa...

Ja jävlar... Den där Akalla-trippen gav mig the chills. Jag börjar greppa verkligheten nu!

Alexander Nielsen sa...

Trevligt!
Vad är trevligt? Jag har inte smakat på det ordet tillräkligt. För Mig är det kanske när man är nöjd och bara nöjd. Det får man aldrig vara tycker jag för då försvinner i alla fall min drivkraft att ha det bättre.

Om vi ska ha svampplockarknivar kan vi skada varandra flera gånger innan man vill faller ihop. Läskiga ord jag skriver.

hur är den bästa av dagar i Stockholm?